Service Apotheek: persoonlijke zorg, ook online voelbaar

Voor veilig en verantwoord medicijngebruik vertrouwen veel Nederlanders op Service Apotheek. Met meer dan 500 aangesloten apotheken is dit de grootste franchiseformule in Nederland – en al jarenlang een van de best gewaardeerde. Bij Service Apotheek staan ze voor service met een hoofdletter S.
Maar goede zorg stopt niet bij de voordeur van de apotheek. Klanten willen ook online snel en goed geholpen worden – of het nu gaat om het aanvragen van herhaalrecepten, het inkijken van hun dossier of het opdoen van informatie over medicatie.

 

Design website Service apotheek

Maar dan de vraag: hoe breng je de warme, persoonlijke benadering van de fysieke apotheek naar een digitale omgeving? Hoe zorg je dat gebruikers zich online net zo goed geholpen voelen als in de winkel? Samen met Service Apotheek gingen wij aan de slag om de unieke klantbeleving ook online voelbaar te maken.

Elke Service Apotheek een eigen gezicht

Ondanks dat Service Apotheek een grote franchiseformule is, blijft persoonlijkheid erg belangrijk. Daarom heeft elke apotheek zijn eigen pagina. Hierop staat diverse informatie. Zo kan de apotheek bijzonderheden vermelden over de openingstijden, de apothekers voorstellen en de aangeboden diensten uitlichten. Ook is het een plek waar gebruikers bijvoorbeeld een herhaalrecept kunnen aanvragen of zich kunnen inschrijven voor de afhaalkluis. Doordat apotheek pagina's een eigen foto en logo hebben, wordt de pagina persoonlijker en herkenbaarder voor de klant.

Mobiel en desktop design website Service apotheek

Het resultaat

Het resultaat is een website waar de gebruiker terecht kan voor informatie over medicatie en gezondheid maar ook gemakkelijk zelf dingen kan regelen. Daarnaast biedt de site ook ruimte voor apothekers om een persoonlijke touch te geven aan hun pagina’s.

 

 

Design apotheek pagina's