
Natuurmonumenten: hoe krijgen we mensen in beweging voor en met Natuurmonumenten?
De uitdaging
De nieuwe website moest naadloos aansluiten bij de vernieuwde communicatiestrategie van Natuurmonumenten. Waar het in het verleden vanzelfsprekend was voor natuurliefhebbers om zich bij de vereniging aan te sluiten, is dat in 2018 niet langer het geval. Deze veranderde realiteit vormde de basis voor de ontwikkeling van een nieuwe online strategie, gericht op het herwinnen van relevantie en betrokkenheid bij een breed publiek.

Van ambitie naar actie
In een aantal workshops is die ambitie vertaald naar een UX concept, gebouwd op contentdoelstellingen die samen met Natuurmonumenten zijn bepaald. We brengen de natuur dichterbij (inspireren en informeren), brengen de magie van de natuur in beeld (activeren), laten zien wat we nou eigenlijk in de praktijk allemaal doen (bewustwording) en wat bezoekers kunnen doen (mobiliseren) en dan is de stap naar meedoen (converteren) eigenlijk een logisch vervolg

Ik heb de samenwerking met Puurpxl ervaren als een bijzonder prettig traject waarin je ook daadwerkelijk samenwerkt.
Alle vragen worden serieus genomen, alle meetings zijn constructief en er wordt altijd keihard gewerkt aan het beste resultaat.
Ik kan het iedereen aanraden!
Het resultaat
De visie van Natuurmonumenten komt tot leven in concrete resultaten: 355 natuurgebieden die worden gekoesterd en beschermd. Deze prestaties illustreren hoe bijdragen van leden en sponsoren direct worden omgezet in tastbare impact. Het succes benadrukt waarom het essentieel is om deze visie verder uit te bouwen tot een brede beweging, waar iedereen een rol in kan spelen. Het behoud en de toekomst van de natuur vragen niet alleen om woorden, maar om actie en bewijs: een verhaal dat zich het beste vertelt door wat we samen hebben bereikt en nog kunnen bereiken. Show, don’t tell.