
Aangenaam, wij zijn aaff
Bij de fusie van ABAB en Alfa Accountants en Adviseurs tot aaff hoorde een nieuwe website die aansloot bij de vernieuwde huisstijl. Na de oplevering van een tijdelijke website als voorbereiding op de fusie en de aankondiging kregen wij de opdracht om zowel de corporate website als de bijbehorende werkenbij-site te ontwikkelen.

Uitdaging
Om de nieuwe website te laten aansluiten op de wensen van het nieuwe bedrijf aaff, voerden we gebruikersonderzoek uit en hielden we meerdere werksessies. Dit hielp ons de belangrijkste doelen van de websitebezoekers te identificeren. Met deze inzichten hebben we de menustructuur opnieuw vormgegeven, zodat bezoekers sneller en eenvoudiger de informatie kunnen vinden die ze zoeken.
De grootste uitdaging bij dit project was de strakke deadline. Mede daarom is ervoor gekozen om de bestaande ABAB-website door te ontwikkelen en te voorzien van nieuwe vormgeving in plaats van een volledig nieuwe site te ontwikkelen. We hebben de bestaande elementen zorgvuldig geanalyseerd en alleen die onderdelen behouden die bijdroegen aan de doelen van de website. Daarnaast hebben we nieuwe elementen toegevoegd die deze doelen versterken:
- Informeren: De bezoeker voorzien van relevante informatie over wat aaff te bieden heeft, zonder direct aan te sturen op actie zoals contact opnemen of een aanvraag doen.
- Verdiepen: De bezoeker stimuleren om zich te verdiepen in een specifiek onderwerp of dienst, zodat hij of zij een weloverwogen beslissing kan nemen over de volgende stap.
- Converteren: De bezoeker aansporen om een actie te ondernemen die verder gaat dan alleen het bekijken van de website, en die kan leiden tot een klantrelatie of verdere interactie.
Samen ondernemen
Met ruim 50 vestigingen is aaff overal van betekenis. Voor aaff begint samenwerken met persoonlijk contact. Om dat zichtbaar te maken, hebben alle experts van aaff een prominente plek gekregen op de website. Hierdoor is aaff.nl een persoonlijke en toegankelijke website geworden die de taal van de klant spreekt, de uitdagingen begrijpt en kansen herkent.

Het resultaat
Het resultaat is een website die niet alleen functioneel sterk verbeterd is, maar ook fungeert als een krachtig platform om de missie en expertise van aaff duidelijk te communiceren.
